Van amit nem a szépségéért szeretünk- a kátrányos szappan

2012. október 23., kedd

Ichtyol: A szénhidrogének kéntartalmú származékai. Tirolban, Seefeld mellett bitumenes kőzet (olyan kőzet, mely a földből kiszivárgó, többé-kevésbé folyós, petroleum-, kátrány- v. aszfaltszerű anyaggal át van ivódva) található, mely őskori halak és más tengeri állatok maradványaiban bővelkedik. E kőzetet száraz ledesztillálásnak vetik alá, amidőn sárgásbarna, fluoreszkáló, átható kellemetlen szagú olajat, az ú. n. nyers ichtiol-olajat nyerik, mely 0. 87 körüli fajsúlyú és körülbelül 78 % szenet, 10-11 % hidrogént és ként és 1 % nitrogént tartalmaz. Hogy az ichti-ololajból az ichtyolt előállítsák- különféle kémiai boszorkánykodást végeznek ( ezt most én tettem hozzá, mert nem sokat értettem belőle, lévén tiszta kémia, meg nem kell nekünk olyan sok tudomány) . Az így előállított ichtiol-szulfosav sötét-barna extraktumhoz hasonló tömeg. Vízben könnyen oldódik, oldata gyengén savanyú kémhatású, tömény sóoldatban azonban oldhatatlan. E sav sói azok, amelyeket gyógyszerül használnak; Sötétbarna, átható szagú és ízű, szirupsűrűségű folyadék; e készítményt röviden ichtiolnak (ichthyol) is nevezik. Az Ichtyolt antiszeptikus és keratolitikus ( hámoldó ) hatásánál fogva, különösen bőrbántalmaknál, gyógyszerül használják.
( http://www.netlexikon.hu/yrk/Erinv/81942 )
A Mihály -napi vásárban voltunk, és kb. minden 4. vásárló "fekete" szappant keresett, ami persze éppen nem volt. Csináltam már kátrányos szappant, de nem gondoltam, hogy nagy sikere lesz, mert hát valljuk be őszintén, irtó büdös benne a kátrány, bár sokan nem problémáznak rajta.
Mindenesetre most is bebizonyosodott a reklámok óriási hatalma, mert ahogy kiderült, valamelyik tv csatornán méltatták a kátrányos szappan csodálatos voltát.
Ettől függetlenül a gyógyászati kátrány, vagy más néven ichtyol, valóban kiváló a gyulladt, rosacea-s és ekcémás bőr esetén, és a gyulladt, erősen pattanásos arccal is csodákat tesz. Szóval készítettem, és remélem sikere lesz.
Ichtyol-gyógyászati kátrány
Gyógyszertári kiszerelés


Egy kicsit próbáltam szépíteni rajta, de azt hiszem itt a (belcsíny)   a lényeg.

Azt hiszem összekevertem a dolgokat. szóval nem a külcsín, hanem a belbecs.
Ráadásul csíny-hát az valami egészen más.-bocs minden magyarul jól beszélő embertől.

Összetevők:  olíva-,  kókusz-,  pálma-, dió-, kukoricacsíra olaj, sheavaj, ichtyol, kecsketej

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése